Vanligaste frågor

Från och med oktober 2023 har vi ändrat vårt lojalitetsprogram och det är inte längre möjligt att tjäna Mi-Coins för varje krona du handlar för.

Men alla kunder kan fortfarande använda sina tidigare Mi-Coins innan de går ut (räknat från den dag du tjänade dem, giltiga i ett år) för att få rabattkoder. Observera dock att dessa rabattkoder inte kan kombineras med redan nedsatta kampanjprodukter.

Framöver kommer alla kunder som har handlat hos oss i över 2 år att uppgraderas till Silver VIP-status och får tillgång till speciella erbjudanden via sitt kundkonto. Ditt medlemskort finns tillgängligt där. Om du har handlat för mer än 10 000 svenska kronor under de senaste 2 åren blir du en Guld VIP-kund och kan dra nytta av ännu bättre erbjudanden, samt förbättrad kundservice och efterförsäljningsservice. Kunder som har spenderat över 100 000 svenska kronor under sin kontots livstid erhåller ett permanent Platinum-medlemskap.

För mer information, besök gärna ditt konto och kolla in ditt online-medlemskort.

Om du inte hittar ditt medlemskort på ditt konto trots att du uppfyller VIP-kraven, vänligen kontakta vår kundtjänst på service@mistore.se.

Från och med september 2021 bytte vi plattform. Då kan du behöva återställa ditt lösenord för att komma åt ditt konto. Gå till inloggningen och välj "Återställ lösenord"

Retur

ÅNGERRÄTT/ÖPPET KÖP
Enligt distansköplagen har man alltid 14 dagars ångerrätt.
Varan skall vid åberopande av ångerrätten återsändas i väsentligen oförändrat skick. Detta gäller även förpackning.
Skadad förpackning, produkt eller liknande ersätts av kunden. Om varan eller tjänsten har nyttjats, inkopplats eller installerats upphör ångerrätten.
Vid nyttjande av ångerrätt och retur ska orderinformation skickas med i försändelsen. Lämpligtvis den följesedel som skickades till dig om kund, med tillägg för anledningen till returen. Det går också bra att skicka med en lapp som inkluderar ordernummer och anledningen för returen.
Observera att alla returförsändelser ska skickas med direktleverans till nedan returadress. Vi löser inte ut gods mot postförskott eller rekommenderat paket till Serviceombud!
Returadress:
Reparero AB
Furuviksringen 19
302 44 Halmstad
service@mistore.se
035-2653000
Samtligt gods ska skickas på ett sådant sätt att säker transport kan ske.

Försändelsen ska skickas som företagspaket, paket, brev eller motsvarande där Mi Store får varorna tillsänt oss. Vi löser inte ut gods mot postförskott eller rekommenderade paket till Serviceombud.
Tänk på att du ansvarar för transporten till oss. Spara kvitto med kollinummer.
Fraktkostnader för returen står kunden själv för.
Återbetalning sker senast inom 30 dagar efter mottagandet av godset,men oftast direkt när varan tagits emot.
Återbetalning görs på varans värde exkl kostnad för frakt.
Öppet köp - Privatpersoner
Vi tillämpar 30 dagarsöppet enligt nedan villkor, dock återbetalas inte frakter samt ev övriga avgifter.
Varan skall vid åberopande av öppet köp återsändas oöppnad och i oförändrat skick. Detta gäller även förpackning.
Skadad förpackning, produkt eller liknande ersätts av kunden. Om varan eller tjänsten har nyttjats, inkopplats eller installerats upphör rätten tillöppet köp.
Vid nyttjande av öppet köp ska orderinformation skickas med i försändelsen. Lämpligtvis den följesedel som skickades till dig om kund, med tillägg för anledningen till returen. Det går också bra att skicka med en lapp som inkluderar ordernummer och anledningen för returen.
Observera att alla returförsändelser ska skickas med direkt leverans till nedan returadress. Vi löser inte ut gods mot postförskott eller rekommenderat paket till Service ombud.
Returadress:
Reparero AB
Furuviksringen 19
302 44 Halmstad
service@mistore.se
035-2653000
Samtligt gods ska skickas på ett sådant sätt att säker transport kan ske.

Försändelsen ska skickas som företagspaket, paket, brev eller motsvarande där Mi Store får varorna tillsänt oss. Vi löser inte ut gods mot postförskott eller rekommenderade paket till serviceombud.
Tänk på att du ansvarar för återtransporten. Spara kvitto med kollinummer.
Fraktkostnader för returen vid öppet köp står kunden själv för.
Återbetalning sker senast inom 30 dagar efter mottagandet av godset, men sker oftast direkt när varan tagits emot.
Återbetalning görs på varans värde exkl kostnad för frakt.
Ångerrätt/Reklamation/Returer
Vi följer lagen om distansavtal: https://lagen.nu/2005:59
Ett förtydligande i tillägg till denna lag för just våra mobiltelefoner - det är tillåtet att bryta förpackningens plast men man får inte avlägsna den plast som sitter på telefonen.

Om produkten inte har skickats än kan vi ändra priset manuellt. Kontakta vår kundtjänst för hjälp.
Om du har mottagit produkten kan du nyttja din ångerrätt och lägga en ny beställning till det rabatterade priset, vänligen läs ovanstående kapitel för information om villkår gällande öppet köp. Uppfyller produkten och förpackningen kraven för öppet köp så vill vi också påminna om att du fortfarande måste betala returfrakten. Innan du returnerar varan ber vi dig därför höra av dig till vår snälla kundtjänst, för att undersöka om vi kan bistå med en smidigare lösning.

Om Xiaomi

Xiaomi grundades av entreprenören Lei Jun, med tanken att högkvalitativ teknik inte skulle behöva kosta en förmögenhet. Xiaomi är idag en av världens största tillverkare av smartphones, smarta produkter för hemmet, elscooters m.m. Globalt sett är företaget världens tredje största mobiltillverkare efter Samsung .

Bolaget som grundandes 2010, har på väldigt kort tid ändrat tekniklandskapet genom att utmana de största tillverkarna med en extrem prisstrategi. Xiaomi har officiellt gått ut med att man aldrig kommer ta ut en högre vinstmarginal än 5% för försäljningen av hårdvara.

Genom ovanstående strategi blev Xiaomi en succé på Hong Kong-börsen när bolaget noterades i juli 2018 och är därmed det yngsta företaget på Fortune Global 500-listan.

Förutom några av världens mest sålda smartphones, världens mest sålda elscooter, och världens mest sålda aktivitesarmband Mi Smart Band, har Xiaomi en imponerande bred produktportfölj, som sträcker sig från produktgrupper som köksredskap, luftrenare till TV-apparater, och mobilstyrda ris och vattenkokare. Det är nästan enklare att räkna upp vad Xiaomi inte säljer. Utbudet för den svenska marknaden växer stadigt månad efter månad.